Saturday, February 24, 2007

The Bonanza Løøøv


På Landstyremøtet forrige helg sneik Olav Magnus, organisasjonsekretæren vår seg med på den regionale middagen. Da etter en skikkelig taco-middag, som det alltid er på østblokkas regionale middag, satte vi oss ned i sofaen for å ta en pust i bakken, og kanskje i smug kneppe opp bukseknappen for de som følte at buksemålet ikke helt var på nivå med magamålet. Plutselig dukker det opp western på TV og jeg, i min ville begeistring begynner å legge ut om spagettiwestern, Trinity, Dr. Quinn og sist, men ikke minst, Bonanza! Helt siden jeg var liten Bonanza var høydepunktet i helgemorgenen. Lassie kan gå å ta seg en bolle, her er det cowboy og indianer som er greia! Deretter finner jeg ut at Olav Magnus deler min begeistring, og som den org-sekken han er, legger han selvfølgelig ut med statistikk og greier! Alle tiders. NNå går det rykter om at Bonanza-boksen med alle de 16 sesongene er å få kjøpt på Strandtorget!

So long, cowboy, fru Grete går i dvale med 16 sesonger ekte western!

3 comments:

Linda said...

Åh, jeg husker Bonanza så sinnsykt godt! Spesielt den episoden hvor de prøver å avle kaniner, og ender opp med flere hundre kaniner løpende rundt på gården. Yndlingsepisoden min!

I said...

Åh, bonanza... *drømmende blikk*.

Morten said...

Har du ikke snart sett disse 16 sesongene?