Wednesday, July 12, 2006

Sommerens vakreste eventyr!


Klokka er 08.33, jeg har vært ”våken” i 1 time og 33 minutter. Jeg har fått meg sommerjobb hos fylkesmannen hvor jeg tar telefonen når folk ringer for å spørre om hesteslipp, delingsloven og andre spennende saker som folk velger å bruke sommeren til. Da jeg våkna i dag, presis kl.07.00 våkna jeg til fuglesang og deilig solskinn og takket være dette blir jeg nå sittende og lengte etter det jeg ikke har klart å få tankene mine bort i fra helt siden 8. August i fjor, nemlig Sosialistisk ungdoms sommerleir. Jeg kan nesten ikke vente med å få satt mine to små bein, (jeg har faktisk gått ned til str. 36 i sko nå) på den fantastiske sørlandsperlen ved navn Risøya. Hvert år samles flere hundre sosialister for å kose seg i sola, treffe gamle venner og få nye venner. Vi får en flott sjanse til å lære masse nytt og ha gode diskusjoner. I år blir det innledninger om alt fra ” Spydkastets fallende tendens” og ”Hva er igjen av Marx?” til ”Sosialistisk Elevråd”. Årets politiske program er bedre enn noen sinne.
Litt seinere på dagen kan du velge og vrake i en haug av kulturelle verksteder, som Feministisk sjølforsvar, Rødt teater, Radio og Tegneseriekurs. Her ville jeg hatt seriøse problemer med å velge!
Sannsynligvis er du en av de mange som allerede er overbevist om at Sosialistisk Ungdoms sommerleir er stedet å være 1.-6. August, men bare for å være for å være sikker på at du vet hvor utrolig kult sommerleir er jeg nødt til å nevne; fotballturnering, SU Grand Prix, herlig vær, masser av badning, flere hundre revolusjonære, koselige stunder rundt bålet og masser av bra underholdning med bra band.
Helt til slutt, det som er aller best med SU sine arrangementer, og da må du gange det med 5 siden det er sommerleir det er snakk om, er at man alltid drar hjem full av inspirasjon, nye ideer og en haug med pågangsmot til å få gjennomført alle de bra sakene man jobber for!

Vi sees på leir

4 comments:

I said...

Jeg skulle så gjerne vært på leir, men jeg kan ikke. Leir er fint. her er klokka ti, jeg har vært oppe siden halv syv, og jeg er trøtt. Jobbjobbjobb, og i kveld blir nok klokka i hvert fall åtte før jeg kommer hjem. Blæh. Kommer du nedover på besøk neste helg, ja?

Morten said...

Blir bra det her ja! :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Grete said...

Sommerleiren var fantastisk, lengter tilbake til Marxistlenistisk dansbænd, sol, bading, gode innledninger og fantastisk mye bra folk!